Öppettider:

Lördag, Söndag: kl. 12:00 - 16:00
Tisdag: kl. 11:00 - 17:00

Fri entré

Kulturarven i Gävleborgs län ska betyda mer för fler
Vad är ett kulturarv? Det kan vara något som ligger i en monter i museet, men också din gamla cykel. Eller en sång som din mormor lärde dig. Ett fotoalbum som du köpte på loppis. Det vi gör och har gjort tillsammans är vårt kulturarv. Det består av en massa berättelser, minnen, föremål, platser och byggnader.

Länsmuseet Gävleborg arbetar med 10 000 års historia. Magasinen är sprängfyllda med allt från fotografier till soffgrupper, arkeologiska fynd och mattallrikar. Vi vill gärna dela med oss av det vi äger gemensamt. Vårt kulturarv. På länsmuseet finns mycket att upptäcka. På webb och i sociala medier finns det ännu mer. För dig som vill djupdyka ned i samlingen finns Digitalt Museum.

Länsmuseet Gävleborg

InfoPoint Länsmuseet

Länsmuseet är en InfoPoint. En av flera för Gävleregionen.

En InfoPoint är en bemannad informationsplats, knuten till ett auktoriserat Turistcenter. På en InfoPoint hittar du broschyrer och kartor över destinationen, och kunnig personal hjälper dig att besvara frågor.

Du känner igen en InfoPoint på det grön/vita auktoriseringsmärket.

Välkommen in på Länsmuseet!

vit flagga med grön i för infoPoint utanför länsmuseets byggnad