Boka visning, föredrag eller kulturvandring

Är ni en grupp som planerar ett besök på museet eller i länet? Om ni önskar fördjupa er i något ämne, boka en visning eller vandring.

Visningar i museet

glad medarbetare håller upp glasdörr med mässingshandtag

Vill du få ut mer av museibesöket? Boka en visning. Våra pedagoger blåser liv i utställningarna och bjuder på spännande berättelser om konstverk och föremål från alla tider. Vi gör visningar i våra konstutställningar och basutställningar om länets historia, men kan även göra tematiska visningar om t ex ekonomisk historia, folktro, makt och kontroll eller naturbruk och hållbarhet. Vi skräddarsyr visningar utifrån era önskemål.

Välkommen att kontakta oss!

Prislista

GRUPPER MAX 45 PERSONER

• Tisdag–fredag kl. 9–16.30 1 500 kr
  • Lördag, söndag kl. 12–16 2000 kr

För ideella föreningar

Momsfritt.

Visningar för skolor är kostnadsfria.

Föredrag och kulturvandringar

Gästrikland och Hälsingland har en lång och mångfacetterad historia. Våra arkeologer, byggnadsantikvarier och pedagoger har mycket att berätta om platser och människor från förr i länets alla hörn. Vi kommer gärna ut till er och håller föredrag eller kulturvandringar som sätter in den lokala historien i ett större sammanhang. Ta chansen att uppleva länets spännande kulturhistoria på plats!

Prislista

GRUPPER MAX 45 PERSONER

• Tisdag–fredag kl. 8.30–17 1 875 kr
  • Kvällar och helger 2 500 kr

(Tid enligt överenskommelse)

För ideella föreningar

• Tisdag–fredag kl. 8.30–17 1 000 kr
  • Kvällar och helger 1 250 kr

(Tid enligt överenskommelse)

Priser inklusive moms.

För bokningar utanför länet, kontakta oss för offert.

Vi kan även skräddarsy föredrag/vandringar efter era specifika önskemål.

Kontakta [email protected] för offert eller skicka bokningsförfrågan nedan.

personer stående i halvcirkel runt guide vid skyltvandring

Bokningsförfrågan

Välkommen med din bokningsförfrågan till Länsmuseet Gävleborg. Fyll i formuläret så utförligt du kan så hjälper du oss med hanteringen. Vi behandlar din förfrågan och återkommer med en bekräftelse.

Länsmuseet Gävleborg värnar om din personliga integritet. Vi strävar efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt enligt Dataskyddsförordningen GDPR.